Träning för Kjelle på HALVHALTER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


idag så gick vi upp tidigt  kl 7 och till stallet kl 8 . Vi hade träning kl 9 .

Jag och Stefan körde dagens träningspass . Han gick så bra lille BASTARD . Jag är så lurisk mot denna underbara fyrbenta varelse !

MEN MEN    vad svettigt det var idag både jag och stefan fick dra av oss jackorna . Till sist så red jag med endast T-Shirt på , STORA LÖKRINGAR i armhålan !!

Halvhalt    Halvhalter !!! 
VAD är då en HALVHALT :

Halvhalt är en uppsamling utav hästen under rörelse framåt, Där steglängden avkortat och tempot något lugnare, Dock utan livligheten i trampet går förlorat . den rörelsen är en övergående .
HALVHALT gör man för att bibringa hästen i balans samt förbereda den i ny rörelse !

GLÖM ALDRIG DETTA !!!!!!

Fy saticken vad viktigt detta är . jag traglar och traglar på detta ! 


Kommentarer
Postat av: Agnes Åberg

Svar: Tack för en helt underbar kommentar, jorrå det gick bra i värnamo 4:a i LC och sedan fick vi dock 1 stop, 1 ner i LB men det är bara hem och träna ;)

2011-11-27 @ 15:58:32
URL: http://agnessan.blogg.se/
Postat av: C

Jag är en av alla ryttare som ridit för Kjell och råkade på din blogg av en slump :) Halvhalt.... och rakriktning och att det är skillnad på ställning och böjning det är nästa grej att traggla!

2011-11-27 @ 22:44:16
Postat av: yvonne

Hejsan C ! ja här kör vi stenhårt men kan vara svårt att få gamla kärringar att fatta . Hahaha !

Men ack så roliga lektioner Kjelle ger oss . Längtar alltid till nästa gång!

Kram på dig !

2011-11-28 @ 12:04:21
Postat av: C

Jag vet, han är helt outstanding därför jag är avis.

2011-11-28 @ 13:36:34
Postat av: Anonym

hahaha angelica kan det i sömnen... hon har blivit förhörd 100000 ggr.

2011-12-01 @ 21:50:52
Postat av: Anonym

hahaha angelica kan det i sömnen... hon har blivit förhörd 100000 ggr.

2011-12-01 @ 21:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0