Helgen går fort förbi......

Lördagen så var jag i stallet vid 11 tiden . Jisses vad mörkt det var ute lite rått och duggregn . Jag skruvade i alla knorrar i unghästarnas vinterhage. Sen dags att åka hem . Låg undertäcket hela em . Så gött det va .
Söndagen kom och stallet igen kl 10 kom jag dit ner till hagen igen och satte upp trådarna där unghästarna skall gå på torsdag släpper vi in den i stallet. Dom har gått på grönbete  sen i Maj månad.  Sista månaden har dom fått fritillgång till ensilage.
Sen hem igen och byta om till dressyr lektionen för KJELL-ARNE  JOHNSSON (Stefans pappa) Han e så super . Roliga dressyr träningar har han. Så man längtar till nästa vecka redan. Bastard gick så bra . Idag hade vi mycket öppna och bakdelsvändningar på lektionen samt rakriktning ett steg innanför fyrkant spåret.  Detta är väldigt viktigt att man tränar på att inte hästen tar stöd av ridhus sargen. Vilket många gör. Jädrans vad man får träna med ytter hjälperna . Men vad roligt det är att rida .Och så roligt att rida med Stallchefen Marie vi har riktigt kul.  Nu e det slappa kväll framför tvn. Imon dags för vardagen igen.

Kommentarer
Postat av: Ea

Hallå där! Vilka fina bilder du tar. Jag vill också ha en massa sånna fina bilder :)

2011-10-23 @ 23:15:24
URL: http://eaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0