snart 2012 slut

Ja då börjar det närma sig med slutet av denna händelserika året. Det har ju varit riktigt roligt år faktiskt vi har ju lyckats hålla allt i liv åtminstone . Bastard har varit frisk och sorgligt nog så såldes Bag In Box vi saknar honom lite emellanåt iallafall.
Synd att man inte har ett eget stall då hade man sluppit sälja sina bästisar . Då samlar man dem på hög. Fast det hade nog inte gubben min tyckt om. hehehe.. Drömma får man väl ?
Igår var jag hos Anneli Josefsson i Öreryd och hälsade på efter middah hos svärmor.
Där var mina gamla party vänner i från Ljungsarp . Jisses det va längesen man träffade dem.
Samt alltid roligt att få träffa Anneli . Man sitter och pratar om gamla minnen som ponnytiden med våra små töser . Jisses ! 
Vilket gäng vi var . Otroligt rolig tillsammans hade vi i allafall. Ångrar absolut inte att vi köpte den dära söta vita ponnyn av Mirella . Rosett plockaren Munsboro Rick. 
Här en bild på dem "Bea och Rick och Linda med Silver". Ponnia Cup 2006 Västervik.
Sen sålde vi honom och fick Jelly även där var det mycket tävlinga tillsammans ,
DM i Gark
Och nu har Bea tyvärr inte så mycket tid för hästar längre . Allergin kommer fram mer och mer på henne . Syns att ju mindre hon är i stallet värre blir det med klådan och andningssvårigheten .
DÅ KANSKE NI DÄR UTE FATTAR ATT JAG GÖR VAD SOM HELST FÖR ATT HON SKALL RIDA - !!!!
Jag borstar gärna hästen åt henne och tar in samt sadlar bara hon rider . 
Så himla glad är jag också att jag har ADINA som oxå ville börja rida . lite sent . Men fick ju aldrig testa på ponnytiden då hon växte till 180 cm lång liten dam. Så det blev stor pålle medetsammans.
Adina är en toppen dotter . Vi har roligt tillsammans i stallet. 
Hon hjälpte till att rida på Bag In Box åt mig .
Och nu finns inte denna lille filuren kvar så då rider hon på Bastard .
Men hade inte Adina fått rida på denna underbara häst så tror jag inte hon hade varit så duktig idag som hon e nu. 
ALGOL <3
Så ALGOL har varit  verkligen  en läromästare till Adina . 
Bastard fick Adina rida på senare ville igentligen inte att hon skulle tycka om honom om det skulle bli problem efter operationen . Så medvetet så lät jag henne inte rida på Bastard för jag vet att hon skulle tycka om honom direkt. Och visst hade jag rätt  !!!




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0