veckan snart slut

Idag var vi i stallet vid kl 11 . Adina hämtade Bastard och red på honom. Men det gled snö ifrån ridhus taket så Bastard hoppade åt sidan som en fyllehund så jag fick hämta bomull och öronluvan så han inte skuttade i ren chock. Jisses vilken förändring det blev efter . Adina orkade tyvärr ej rida så länge som hon ville för att hon hade en sån träningsvärk av passset från ute banan igår . Dragkampen som vi sa.
Men jag tog Bastard  och red på honom en stund istället . ÅÅÅÅH vilken häst jag har . Helt underbar är han.
Sen tajm för mockning. och hem och laga mat.
slumrade till på soffan i em . Ahh detta är lyx att söva på soffan mitt på dagen.
Nåväl efter 18 så var det  dags för stallet igen .
Denna gång var det unghästarnas tur att bli ridna.
Bag In Box och Sambucca  till sist Disney.
Stefan red Sambucca medans jag gick och ledde Baggen en stund . Sen tog Stefan Baggisen och red i skritt trav och Galopp . Samt travade över bommarna - eller hoppade den sista bommen som var på marken.
Dom är så duktiga våra unghästar.
nu e de tajm att slagga snart bara mitt förbannade nagellack torkar nån gång. !
Varför målade jag dem så sent då?? GRRRRRRRRRRR typiskt mig !
Ha en goe start på vecka 8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0