lillemannen

Imorse så var jag i GARK och tittade på alla goa ryttare där.
Sen vid 12 tiden så hämtade jag Beatrice  till stallet hon skulle rida på Bastard  sen Baggen.
Bastard hoppade hon och det gick super  duper . Nåväl. dags att ta in Baggen . Stefan ghade nämnt att han hade ett sår på insidan av frambenet i armvecket.
Och när jag väl tog in honom så haltade han rejält och mycket svullen .
Tog tempen och han hade 39 graders feber.
Tog slutsatsen att ringa distriktveterinären i Forsheda .
Hon kom och kollade till Lillen.  Pulsen var över 50 . Normalt 28-30 tyckte jag hon sa.
Han fick lugnande  och smärtlindring . ( han  blev så ner drogad att han började flämta och pulsen
Sen började han stänga ögonen vad FAN !!! Vad hände nu då.??? Stefan och veterinären samt jag fick flytta på Baggen så han inte trillade omkull.) Usch det här började bli lite läskigt nu.
Nå väl en spruta stelkramp  oxå.
Han rakades i benet för att hitta jacket eller såret . Det var ett jack rätt uppåt 5-6 cm Med mätstickan  . Ev har det kommit in en pinne i benet . (Hittade en endaste jävla pinne i hagen med lite päls på.)
Det syddes in dräneringsslangar i benet .  och hoppas att det inte dras bort av en viss liten pillrig kille .
så han skall vara i sjukhage i 5-6 dagar . Sen kommer distriktsveterinären igen och plockar bort slangarna samt dom tar bort vargtänderna på honom.
Så fy fanken vilken dag detta va!
ingen mat sen imorse jo en mazarin köpte jag på GARK sen inget förrens kl 18,30 KEBABTALLRIK tyckte jag att jag var värd att äta.
Efter den måltiden så dags att ringa runt en massa folk om en munkorg .
Fick tag på en men den var så jätte bauta stor .
Så håll alla tummen på att allt blir bra  snabbt.
Kram tills vidare !

Kommentarer
Postat av: Agnes Åberg

Ouh va läskigt hoppas han kryar på sig! <3

2012-03-06 @ 11:59:56
URL: http://agnessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0