idag var det min tur

att rida på min häst.
Adina är på liseberg och roar sig . Beatrice är på skolresa i Alanaya Turklandet och roar sig..
Så idag gjorde jag slag i saken och red . Först på utebanan med mycket växlingar från kort trav ett par steg och sen öka trav. Galopp halt ryggan och galopp direkt. Öppnor och bakdelsvändningar . Vänd halft igenom i galopp sen 2 steg trav och ny fattning. Han var så underbar Bastard. Gjorde allt som jag bad honom att göra .
Jo förutom skritten  och traven blev han  mycket mycket hård i munnen. Då så jag att jag hade slarvat dra åt nedre mun stängaren  och han hade fått tungan över bettet. Ja det var bara att hoppa  av och plocka tillbaka och dra åt nosremmen igen.

Jessica får jag lite rapporter titt som tätt . Baggen har hoppat lite krysshinder och skogsridning samt tömkörning så han kämpar på så glade ligen hemma hos Jessica .
På onsdag skall jag till JKP och köra i bal kortegen .
Hoppas på ett bra väder och en ren bil utan en massa flugskit på den. Imon lämnar jag den för vaxning .

Efter passet så stack vi ut och skrittade av i skogen. Ljuvligt !

Kommentarer
Postat av: Madde Stridh

Hej!
Har precis köpt en ponny som visst ska vara efter din Bastard?! Skulle bara höra om han fortfarande är hingst? Sökte på ASVH o hittade ingen kille som hette Bastard. Är han importerad? Vore kul o veta. Han är verkligen jättefin! O din blogg också!! Tack på förhand Mvh. Madde

2012-07-01 @ 22:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0