fredag-söndag

Fredag så red Adina på Bastard en liten skruttrunda i skogen och sen i ridhuset och  till skogs igen. 
Riktigt skit väder men hon gav sig ut och red. 
Själv så hade jag mockhelg i stallet. 
gött att komma igång med rutinerna igen.
 
Lördag så stack jag och Adina till VMO och shoppa grejjer till Bastard lite grimmor och höst täcken .
Han sliter hårt på täckena den filuren.

Regn täcke som passar äntligen han har sytorlek 145-155cm  ibland så är det alldeles för stort vid halsen och bogen trillar ur .  och 145 cm  räcker inte täckena över röva . 
Men nu hittade vi 2 som satt super på EKO i VMO. 

Och ett övergångstäcke .
Adina och Sofie red på Bastard  och Disney ut till skogen . 
Lite fika sugna så det blev en stund med Stallcheferna och fika .

Ett schabrak hittade vi oxå,

matchar ju stigbyglarna .

Söndag så blev det dressyrträning för Kjell- Arne . Åhhh ! vad roligt det var att få rida för honom igen . Han har så roliga uppgifter att göra med hästarna .
Så mycket träning på sitsen som jag verkligen behöver . ( jag vill gärna trilla fram med överlivet)
Galopp, halt, skritt ,skänkelvikning ,Galopp ,halt ,skritt . osv .
Jippi sånt här tycker jag är roligt att jobba med..
Träningspasset slutade iallafall med ett stort leende på  mina läppar . Jag njöt. ! 
Han e grym den mannen.
Så nu längtar man till nästa söndag igen !
 

Kommentarer
Postat av: C

Så avundsjuk jag är ... Grym är det minsta man kan säga, han är ju helt outstanding.

Snygga täcken och grejer du hittat :)

2012-09-17 @ 11:48:30
Postat av: Ea

Åh, jag har också samma problem med täcken! Humlan har 145 ibland och 155 ibland. Vissa 145 täcker inte ens rumpan och andra 145 är alldeles för stora i bogen, SUCK!

Svar: hur var det täcket som du köpte det bruna . var det storlek 155 cm ?Jag härmade dig och köpte 155 cm . Brunt med foder som man lägger till oxå.
så har du ett 145 cm och är för litet så knske vi kan byta ?
Tur du har en blogg så man kan få tips . Har letat i ett år efter sånt täcke . och äntligen hittade detta via din blogg .
Tack EA !
Yvonne Emanuelsson

2012-09-17 @ 21:46:47
URL: http://eaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0