Hästen är fantastisk..... och Kjelle..

Imorse så red vi (Stefan. Marie  och Sofie) för Kjell- Arne igen . Underbara ridläraren , det är så roligt att rida för Kjelle .
Och ännu roligare att rida med familjen Johnsson . 
Söndags mys tillsammans.
Man får igenom så mycket på en timma och efter passet så är man i sjunde himlen..
Idag så kände jag att Bastard och jag var samspelt . Mina händer var bättre sa Kjelle . Mera ihop än vid höfterna . Och det var en otrolig känsla . Ibland så föll dom på den dåliga sidan . Och sen så var det perfekt . Och Galoppen denna underbara  galoppen då hela hästens muskler bara pumpar under sadlen . Måste bara få fram honom och mera rakriktning på långsidan.
Så ja en glad ryttare hoppade av sin älskade häst och mycket mycket nöjd med dressyr träningen.
Synd bara att mina barn ej får se hur förbannat bra Bastard kan gå . 
Och att mamma kan ta mig sjutton rida oxå.
Nu lite mat och sen tillbaka till stallet  för hard Work i manegen ikväll.
Harva ridhuset och mocka skit efter andra ... Sorgligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0