Vad hände ????

Min häst hade fått spunk i huvudet. Vad fan hade hänt över natten, man kunde tro att han hade fått en riktig energi spruta i kroppen.
Det började redan  när jag skulle leda ner honom till ridhuset. Taktade åt sidan. 
Stel som en pinne . Jisses inte lätt att gå med en häst i halkan . 
Ja och väl nere så tänkte jag att jag leder honom ett par varv så att stollen lugnar ner sig . JO TACK !!!
Kyss mig i röva . nenene inte gick det heller . Ruskade på huvudet det var det han gjorde. Jag kunde spänna sadel gjorden iallafall och skulle hoppa upp . Forget it !!
Han snurrade runt hele tiden.
Nåväl . jag gav inte upp så jag sadlade av honom . Hämtade longeringslinan i stallet . Satte fast den med deltat i bettet . Nu jävlar skall han få springa om det e de han vill . 
Stan i gatan vad han bockade och slog bakut . Han tjöt varje gång han brallade till !!
Och sen började rejsa runt i ridhuset . Fifan jag  kunde inte lugna ner honom. Herregud ! 
Blev ju rädd . Vad hade hänt med den lilla filuren nu då ?
Väl efter en rodeo uppvisning så la jag på sadlen . Tänkte att det får bära eller brista . Flyger jag av så gör jag det. Han lugnade ner sig efter lite trav och galopp . Tur det !!!
Annars så vet jag inte vad jag hade gjort.
Nedrans häst . Så här har han aldrig gjort  någonsin. va va var det  för busigheter . VÅRKÄNSLOR elr ?
Visserligen så var det glas halt i hagen . men halloooo ?
Igår fick han gå ett rejält pass så energin borde inte vara på topp. 
Jajaja imon en ny dag . Och nya utmaningar iallafall . Det är ju en sak  som är säker !!!
 


 



Kommentarer
Postat av: Ea

Haha! Messar våra hästar med varandra eller? Jag kände inte heller igen min dam igår. Helt TOKIG!

Svar: ja dom har nog en mobil undan gömt nånstanst.
Yvonne Emanuelsson

2013-02-03 @ 21:55:31
URL: http://eaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0