2 år går fort............................. jisses

 
 
Bastards knäoperation

Här en bild på Bastards knä efter operation. fyrakompresser in nitad i skinnet under finns styngnen.
Idag mådde han bättre den busen.
21 Januari 2011  | Länk vad händer? | 0 kommentar
 
 
 
Operation på knäleden.

Ja idag så bar det iväg till Slöinge. 5.30 körde vi iväg. 7.30 togs han in för lugnande samt i sättning av kanylen i halsen. kl 13 var det färdigt.
Han hade en skada i brosket innanför vänster bakknä . Veterinären sa att det var bra och bättre . Skadan var på väg att läka ut eller kommit precis. 

Senor och leder var ok Miniskern hel och korsbandet helt . Ett minus var att ett ledband var helt torr från vätska.
Så detta fylldes på och rengjorde brosket. 
Så nu är det 2 v Boxvilla sen 4 V skrittning för hand sen 
8 Veckor skritting under ryttare i 60 min därefter.
8 v i lättare trav. 
Återbesök i Vaggeryd om en månad. 
så e läget just nu för oss . 
Ja det var 2 år sedan Bastard opererades och jag hade ju aldrig trott att han skulle få väck reservationen heller . Där ser man . Har en väldigt underbar häst . 
Detta skrev jag i min gamla blogg . Kul att gå tillbaka till den och läsa lite.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0