I bland så får man ett stort ?

Ja vad säger man . Tycker allt det är väldigt tråkigt när ens bästa vänners häst blir sjuk . Och inte blir bättre även att hästen är på djursjukhuset . Med feber som går upp och ner samt förstoppning. Fy finner inte ord för sånt här . Tycker bara att det är så himla tråkigt för alla berörda .
Så jag hoppas så innerligt att allt går bra och att man hittar nåt som e galet . Men pållen är i goda händer .
Nåväl hoppas alla  håller tumme och tå. Det behövs.
 
Ikväll så var det ridlektion för Annelie och Adina red på Bastard . Lite hoppövningar . Vi satte på hackamore men fy faen vad han krullade på huvudet . Så det var bara att byta bett. Övningarna gick bra men hästen piggelin filur. Taggade mot hindret och som en Bömb ! efter hindret. Jisses. Bock och bakut ett par ggr.
Satan i gatan våren är på G.
Plockade bort all betfore nu . Det räcker med energi på Bastard.
Jisses om jag skall rida på söndag så får han vara later istället.
Nåväl Adina fixade till ritten bra.
I kväll så drogs  hagens trådar bort från stolparna . Ujujuj .
jag fick gå runt och fixa till det . stonas hage var översta tråden helt   borta . Och Valackernas hage hade stople gått sönder. (Bara dom inte smiter ut till grannens förbannade gräsmatta igen. 
Den gräsmattan har man stampat många gånger  när jag hade Baggen. )
Nå väl hagen lagade jag provisoriskt.
Måtte det inte bli flera söndriga stolpar . 
Imon fredag så blir det bara mockning i stallet Bastard får vila . ( han hade behövts ridas den pigge rackarn ) 
Men nu har han ej fått nån vila på veckan.

 
 

Kommentarer
Postat av: Ea

Är det Harvey du menar? Fasen sicken otur de har! Hoppas han piggar på sig, lillskrutten :(

2013-03-07 @ 21:41:20
URL: http://eaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0