Stallets goding !

Kvällens goding är ju givetvis JOAKIM (bilden nedansför) och sina funderingar .
I kväll undrade han vad hon hette som var med barn och red på en åsna ? hahaha så goe han e.
Sen undrade han vad hette hennes kille ?
Och till sist undrade han vart var det hon skulle rida ?
Är inte detta glädje att få höra sånt .
Han undrade oxå om Isabergs toppen kan bli en vulkan . ? Va , blir man glad eller ! JAAAAAA !
Även ikväll så hjälpte han mig och Sofie med kraft fodret.
I år skall vi åka mycket pulka om det blir snö har jag lovat honom.
Förra året så  visade jag honom hur en reljäl pulka körning skulle göras .
Jag satte mig på pulkan och swwwissh in i ridhus väggen . Och stannade väl där nere med Benen rätt upp och fastnade så. Och lilla Joakim han skrattade så mycket att det blev panik in i toan . Han bara skrek sluta nu Yvonne jag pisssar ner mig och sprang in. !
Kan man säga annat än att jag har roligt i stallet ?
Sen till sist vill jag ge Sofie(bilden ovan) ett stort Tack för att hon red Bastard i dag . Hon hjälpte mig lite med galoppen (jag har svårt att få ner mina knän , så jag sitter och klämmer knäna så hälen dras upp och jag lutar mig frammåt sen tappar jag rythmen och han bryter av ) Tack Sofie  !
Adina pluggade idag men imon får Adina rida för Annelie Lloyd . Nu måste hon få rida lite oxå . Jag kommer att rida lektion på söndag för Kjelle !
God natt alla goa bloggare !
Har varit en mysig kväll !
Hälsade faktiskt på min Mor och Far i Nissafors också !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0