tränings pass

Dressyrträning för Erik ikväll. Åsa och jag skulle kämpa tillsammans men Harvey gick ej helt rent , Så det blev jag själv. Sitsen börjar falla på plats mer och mer halvhalterna oxå men inte helt korrekt hela tiden. 
Men ack min högra hand stel och hård och breda händer . Jag liksom stannar med handen utåt Tror den somnar där istället för att få ihop dem. Samma sak sa Kjelle i söndags. Så imon så skall det bli att göra hemläxan. Samt halterna ( att inte göra halt för häftigt). Rktigt finlir från grunderna . 
 
Leta efter HARMONIN som ridtränaren sa . Mellan häst och ryttaren. 
 
Tror vi kommer att lyckas snart men det får ta sin lilla tid.
Sen efter vårat pass så red Adina och Sofie i ridhuset själva . Med unghästarna .
Adina tyckte det var en jobbig men roligt att rida på nåt annat emellan. 
Hon var glad att ha Bastard . Sambucca var lite seg . 
Men hon klämde till det med sina ben .
Nyttigt att rida på nån annan ( skall jag säga som rider på Bastard hela tiden)
Imon Fredag min mockhelg så det blir stallet hela helgen . Gött det . Gillar det skarpt att vara där.
Mentalträning ..... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0