Helgen rasslade

Ja då vart det söndag igen. Händelse rik helg som vanligt. Ifredags så red Adina för Erik Brodin . Vi e ganska lika . hahahaha äpplet falller inte långt från trädet som det kallas. 
Adina kämpade på bra med Bastard . Han fjantade till det som han brukar ibland vid öppningen men det klirrade Adina med hjälp av Erik. Hon kämpade på bra . Tyvärr så red hon på dressyr sadlen . Och inte så van vid den . Så nästa pass skall hon ha hoppsadlen istället. 
Mitt fel. 
Lördags förmiddag så red ju jag på Bastard i hoppsadlen (som jag hatar) 
Fanken då det gick ju bra . Fick bara korta stigbyglarna typ 4 hål. Ups såg ut som en jockey . Näe inte riktigt . 
Fick igenom alla halvhalterna och min hårda höger hand han var så mjuk imunnen hade knappt nåt i tyglarna. Tungan var på plats hela tiden. Galoppen var underbar . (fältsits) Men ack vad läskigt att hoppa .
Han taggar fram till hindret och efter . Så halvhalt halvhalt så jag fick balans på det hela . Jo så bra var det så att vi gjorde ett byte när han kom i fel galopp. 
Jag tror mina tränare gör sitt jobb . Tackar för det. Jag lär mig nåt och det sätter sig lite innanför pannbenet .
Så efter den ridturen satt jag med ett Leende till Mellbystrand och tänkte för mig själv.
Han e allt en snäll och underbar häst jag har även att han testar oss då och då. Lite tonåring ibland. 
Nu söndag så åkte jag bara och tog in Bastard och Harvey . Borstade Bastard läääänge . Klappade om honom. Han fick en vilodag idag . 
Imon jobba . Herregud en vecka går så fort..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0