vilken söndag !!!

Kl 10 så hade vi dressyr pass för Kjelle. Jag, Stefan och Sofie.
Allt börjar trilla på plats mer  och mer för både mig och Bastard . Han tar ej över tungan mera då jag har släppt ner bettet 2 hål och släppt upp nosremmen så att han får plocka tillbaka den själv . Sen blivit lite hårdare med att få bort ovanan som det där med att ta över den för att slippa jobba ,
Allt bara flyter på . Snart är mitt stora pussel färdigt
(kan man säga)Lite justeringar på mig som ryttare däremot har en fulovana att bredda händerna för mycket och dom är inte helt stabila . 
Mest är det när jag sitter ner i traven.
Bastard gick så bra imorse . För första gången har jag galopperat i lugnt takt hela 2-3 varv  i balans med hästen. 
Vi hade en hård körning idag . Vi skulle ta bort stigbyglarna och trava . HMMMM
som om jag ej har träningsvärk redan . Men det var bara att bita i  och kör på.
Efter utan stigbyglar så var jag tvungen att länga stiglädrena ett hål till. 
Ahh så gött.
Jag är så nöjd med resultaten vi får dag efter dag nu.
Tänk vad vi har kämpat .
Måtte det bli vår snart igen. 

 
 

Kommentarer
Postat av: C

Bra jobbat Yvonne! Och tänk vad Kjelle ser exakt hur han ska få ryttare att jobba med hästen :) Om tre gånger rider du medelsvår!

Svar: hahaha jaa medelsvår ? det vet jag inte men det är jädrans roligt när allt klickar för både mig och pållen. Sädana Aha upplevelser . Så man ej vill sluta rida . Kunde hålla på en timme till så roligt var det imorse. Lär nog ha träningsvärk imon igen .
Yvonne Emanuelsson

2013-01-27 @ 18:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0