Sadeln är inpassad

Japp då kom Nicklas till stallet. Kl 10 kom hans pick up . Drog fram en massa sadlar . 
Han provade mina stubben sadlar som jag har till Bastard . UjUJUJ inte bra.
Hoppsadlen visste jag att den var alldeles för vid . Beatrice hade  den till Jelly  då hon tävlade. 
Han tog med sig den som utbyte . Tack tack tack nu slapp jag sälja denna . Tur jag har tagit hand om den elller Beatrice har tagit hand om den . Annars så hade det varit kört med inbytet.
 
Nicklas tog fram bruns sadlar . ÅHHHHH jag smälte direkt  tittade på Adina och hon bara glittrade med ögonen såg att hon sa med dem "Jag vill ha" ....
Så vi fastnade för en Pessoa 17 1/2 tum .
tur att det går att byta järnen för Bastard har tappat så mycket muskler i manken så det blev en 30 tums järn. + att han fick stoppa in mera mojs i sadlen på plats . 
 
Nu vet jag varför jag trillar fram med hela överlivet och bena bakåt . Dressyr sadlen var oxå för dåligt stoppad framtill så han tog med sig denna med .
Därav så kan han ej muskla sig på manken heller för det finns ingen plats .
Vilken tur att man kollade upp detta .
 
Jag red lite ikväll med den nya sadlen . Hmmmm . 
Kan ju för bövelen inte sitta ner i traven och i Galoppen . Bah ! 
inget stöd för bena . hahaha . 
nu gäller det att träna så jag hittar den centrerade punkten igen.
Och bena fick jag korta 2 hål på stiglädret . Ajj . fick ju kramp !
Men iallafall så är den nya sadlen skön . jag får bara träna mer att sitta i den.
så här ser den  ut . 2 olika färger av brunt..
Puss på nosen Bastard nu jävlar skall dressyr tanten få upp röva ur sadlen oxå. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0