Kusligt

I eftermiddags vi 16.30 så stack jag som vanligt till stallet . Tog i Bastard från hagen . Han hoppade till och trampade mig på foten. Nå väl stirrig inne i stallet . Han var som en spänd fiolsträng. Jaja bara att noncalera detta.
På med utrusningen . Och ner mot ridhuset.
Väl nere så såg jag hur explosionen var nära så jag gick runt  jämte honom. var efter varv . Hände inget . Jajaja ingen lugn häst . Då började jag longera honom. Vad i helvete katten kom in och hoppade upp på sargen  Bastard fick damp. Och galopperade så ini helvete .
ok fick honom lugn igen. Stefan kom ner och red på honom lite . Han fick Bastard lite lugnare .
Nåväl till sist så red jag honom .
Efter 35 minuter så skrittade jag av honom. och upp  till stallet.
Knasiga häst !!!
vilken jobbig kväll !
Hatar att rida själv .
Nå väl uppe vid stallet..........

.......så hade det kommit en transport med 2 hästar som skulle skos ikväll.
Dom lastade ut bara en häst då den andra stackarn hade trillat omkull i transporten  vid Anderstorp. Hästen kom inte upp så Stefan och ägaren fick piska upp hästen . Men inget hände Han kröp däremot längre fram i transporten. Och fastnade igen.
Till slut så fick Marie dra ut hästen med hennes bil . Pållen orkade inte resa sig. Han var så utmattad .
Väl utdragen i transporten så reste han sig upp. Och gick till stallet lite stel i benen.
Shit så svårt det var att få ut pållen.
Trodde att han skulle dö där inne . Han låg nog  på sidan i 1 och 1/2 timma .
Allt gick bra att lasta dom båda pållarna .
Ha de gött


Kommentarer
Postat av: Agnes Åberg

Oj vad läskigt hoppas den mådde bra (:

2012-01-19 @ 19:57:50
URL: http://agnessan.blogg.se/
Postat av: Ea

Men usch fy! Stackars polle :( Gick det bra sen?

2012-01-19 @ 20:49:38
URL: http://eaan.blogg.se/
Postat av: Frida

Men fyy stackars häst som fick vara med om det. :(

Hoppas den mår bra.

Kram

2012-01-19 @ 21:39:07
URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/
Postat av: pia

ja usch, men ut o upp måste den,,

2012-01-25 @ 23:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0