Lördags bestyr

Bastard
Elektra
Kl11 stack jag och döttrarna iväg till stallet.
Beatrice skulle rida på Elektra och Adina på Bastard.
Väl nere i ridhuset så skulle Adina sätta igång Bastard i skritt med långtygel och han fick se alla spånbalar vid  lösdriften och fick spunk då plasten prasslade till. Häst jäkel !
Nå väl efter ett tag fick  vi tag på honom. Så gick jag dit och la plankor på plasten så det inte prasslade mera i blåsten. Efter detta så kunde dom börja rida igen!
Efter ridpasset så trampade han Adina på foten då hon skulle stänga streon i ridhuset . Då fick han se sin egen spegelbild i glasdörren på steron.
OCH HOPPADE TILL !!!
Hahaha vilken dag för stackars Adina.
Sen åkte flickorna hem och jag fortsatte med mockeriet i stallet.
Fikade lite inne  hos stallcheferna. Sen gick jag ut och mockade igen med Marie.
Gullungen Joakim satte sig på fyrhjulingen och harvade hela ridbanan . Guuud så snäll han e. Han skall få en peng imon av mig .
Lite lön för att är så hjälpsam !
Nu e det soffläge  hela kvällen.
Imon bitti så rider jag och Beatrice vid kl 9 med Bastard och Elektra .
Ha det så gött !

Kommentarer
Postat av: Julia Stagmo

Tack, det är riktigt snyggt! Det är ett John Whitaker och mamma har köpt det på MyOne men jag tror att det finns på Charlies också :)

2012-01-14 @ 19:35:26
URL: http://juliastagmo.blogg.se/
Postat av: Agnes Åberg

Svar: Hihi tack du ;) <3

2012-01-14 @ 22:19:11
URL: http://agnessan.blogg.se/
Postat av: Ea

Nämen jisses! Ibland tar ju pollarna alla chanser också för att kanske slippa undan ;)

Så gör min dam när jobbet börjar bli jobbigt, så VIPS så blev något väldigt farligt :) hihi

2012-01-15 @ 21:47:05
URL: http://eaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0