Söndags mys i stallet!

Idag så åkte jag och Beatrice till stallet vid 9 tiden och red på Elektra och Bastard.
Det var första gången vi red tillsammans . Så mysigt det va.
Jag red Bastard och Beatrice på Elektra. Bea rider lite på henne nu när Marie inte kunnat för att hon har haft en rejäl ryggskott. Så hon har ridit ett par dagar på Elektra.
Bastard gick hur fint som helst idag. Lite skrämd blev han när KATTA FAN hoppade upp på spån balarna i lösdriften. Jajaja bara gilla läget där.
Sen var det dags att åka hem vid 11 och laga mat och vidare till jobbet en stund.

Jag åkte tillbaka vid 17 tiden till stallet då vi bestämde att vi skall ta unghästarna igen. Eller Stefan fick rida  på alla 3 . Och allt gick super . Dom var lite taggade .  Dom står ganska stilla i hagen och spar på energi nu. Så jag är väldigt glad att vi har ett ridhus.
Där får dom åtminstonde springa av sig lite granna !
Sen var det tajm för lite fika efteråt. Alltid mysigt !
Joakim (Maries/Stefans son) Harvade ridhuset i går jisses vilken bra underlag det blev idag . Duktigt jobbat grabben !
Nå väl nu har det gått en vecka och Bastard är igång igen. Ingen markering på bakbenet.
Skönt ! Imon skall jag och Marie skrutta runt i ridhuset.
Kvalitets tid med stallchefen !


Kommentarer
Postat av: Pia

Hallo, vi väntar på att klelle ska bli bra så vi kan komma ner saknar er! kram

2012-01-15 @ 21:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0