Fick en kommentar av

Madde Stridh ([email protected])
IP: 78.69.43.177

Hej! 
Har precis köpt en ponny som visst ska vara efter din Bastard?! Skulle bara höra om han fortfarande är hingst? Sökte på ASVH o hittade ingen kille som hette Bastard. Är han importerad? Vore kul o veta. Han är verkligen jättefin! O din blogg också!! Tack på förhand Mvh. Madde

Hejsan Madde ! 

Nej Bastard är ej importerad . Men han har ej godkänd stamtavla . Då Bastards far Infreno Smet från hagen som unghäst och Betäckte Karenina. Där av namnet Bastard ( oäkting)

Inferno och Karenina hittar du på BLUP om du söker där . Dom har stamtavla och är reggade i ASVH.

Jag har tagit tagel från både Inferno och så fick jag hem skickat från Flyinge av Karenina . Så det är bara att jag skall ta tag i detta så har Bastard en stamtavl han oxå. Men igentligen spelar det ingen roll . Han skall ju bara vara en gose häst till mig. Bastard har 3 st avkommer från sig  1 st  Valack Conrad som är 5 år och din My och min Bag In Box. Han kastrerades våren 2008. 

Bastard psyke är riktigt knasig livrädd för kossor och får ,  men ett hjärta av guld.  Han tror han e unghäst fortfarande . Han mognade ganska sent hade svårt att hitta benen lite vinglig . Jag köpte honom 2011 oktober och då har jag ridit  honom dessför innan i ett år. Han var ganska "grön " när jag började rida .

Hoppas du har fått lite info här på Bastard .  

Lycka till med din nya pålle. 

Kram  Yvonne

 

 


Kommentarer
Postat av: Madde Stridh

Tusen miljoner TACK för svar!! Mycket bättre och roligare än att bara ha ett "fint" namn i passet! Nu har jag en härlig historia! TACK igen!!!

Svar: Det är bara att ringa om du undrar nåt mera. Eller komma och hälsa på Kram.
Yvonne Emanuelsson

2012-07-03 @ 21:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0