hjärtat gick igenom.

Bastard var idag på Travkliniken i Halmstad idag . Efter det att vi köpte honom så fick han reservation på båda bakbenen . För att jag höjde försäkringen.
Jobbigt år har det varit. Man har ju undrat om det friska benen blir överansträngt. 
Men allt gick super duper . Bengt  gjorde böjprov och vi longerade samt att vi röntagde  båda knälederna .
Sen när han var ändå drogad så kollade vi tänderna . Det fanns bara lite skarpa hakar . Så Bengt raspade bort dem.
Jag har nog aldrig varit så ini helvete nervös.
Hade ställt mig in att det var nåt med det friska benet . Bara för att det är vi som  älskar denna häst.
Så nu har snart det gått 2 år efter astrokopoperationen (vet ej om jag har stavat rätt ) iallafall Titthålsgrejsen  och han är frisk . Jippiiiieeeee ! 
Vill bara ge ett stort tack till min underbara stallchef Marie . Hon är en klippa i ur och skur . 
Jag vet att hon har mycket att göra men hon hängde med mig till Halmstad idag älskar dig vännen,
Du stöttar mig . <3 
Nu skall jag släppa allt vad hältor heter ett litet tag iallafall. Man blir ju nojjig !
Jo förresten . När jag skulle ta in Bastard idag  vid 11 så stog gossarna nere vid tjurarna . Algol började springa sen kom Bastard och jag hade hunnit sätta på ledtyglen . Bastard drog en rund  runt mig och jag trillade i geggan IGEN  vad fan !! Vilken tur jag tog med ombyte till stallet. Hahahaha .
Jag var dygn sur änna  te röva. Trosorna var ju dyblöta. 
Och vad gör man när man reser sig upp jo man kollar  så ingen såg en ligga där i geggan . Att jag lyckas . Bah ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0